Domů Aktuality Nepodceňujte pravidelný servis ani v době pandemie

Nepodceňujte pravidelný servis ani v době pandemie

Aktualita | 15. 1. 2021

Vládní opatření a strach z šíření koronaviru vedou mnoho uživatelů plynových kotlů k odkladu pravidelné servisní prohlídky. To přitom může znamenat zvýšené riziko poruchy a v případě nových kotlů také ztrátu záruky.

Každý rok by měl majitel plynového kotle nechat své zařízení zkontrolovat odborným technikem. Přivolaný servisní technik zkontroluje celkový technický stav kotle, provede vyčištění, seřízení, kontrolu účinnosti a kvality spalování, kontrolu těsnosti hydraulického a plynového vedení. Pravidelná servisní prohlídka trvá zhruba hodinu a majitel kotle za ni zaplatí v průměru kolem tisícikoruny. Pokud ale dlouhodobě dochází k zanedbání pravidelného servisu, může docházet k nečekaným poruchám.

Přestože moderní kotle mají zabezpečení na vysoké úrovni a únik plynu tedy přímo nehrozí, může kotel fungovat s nižší účinností, nebo dokonce přestat fungovat úplně. Při poruše signalizuje řídící panel kotle kód chyby a stejně je třeba zavolat odborného pracovníka.

dekor

Radovan Fila, ředitel obchodu a exportu

news_therm_24.jpg

Na co si dát pozor při výměně kotle?

Kondenzační kotel je nejúčinnějším zařízením pro vytápění a ohřev vody. V porovnání se starším plynovým kotlem může znamenat snížení provozních nákladů až o třetinu...

Více zde
news_servis.jpg

Nezapomeňte na pravidelnou servisní prohlídku kotle

Přestože je podle zákona povinné provádět pravidelnou servisní prohlídku plynového kotle každý rok, většina uživatelů...

Více zde

Čím je kotel starší, tím je riziko vzniku poruchy vyšší. Každoročně by se ale měly kontrolovat i nové kotle, kde tím všichni výrobci podmiňují platnost záruky. Ta je v případě našich výrobků THERM, při dodržení pravidelných ročních kontrol, prodloužena na 3 roky.

S našimi zákazníky aktivně komunikujeme, vždy před začátkem topné sezony je prostřednictvím SMS zprávy upozorníme, že by si měli nechat kotel v předstihu zkontrolovat. Od servisních techniků ale máme zprávy, že letos pravidelných prohlídek ubylo. Uživatelé volají, až pokud jim kotel nefunguje, ale to je zpravidla uprostřed zimy, kdy je každý výpadek tepla nepříjemný a servisní pracovníci nejvíce vytíženi.

dekor

Radovan Fila, ředitel obchodu a exportu

Servisním technikům jsme dali doporučení na přijetí opatření proti šíření koronaviru. Samozřejmostí by měly být roušky u všech zákazníků a zvýšená dezinfekce rukou, tak aby byl případný přenos viru minimalizován. Věříme, že se lidé nemají čeho bát, i vzhledem k tomu, že během servisní prohlídky nemusí být v místnosti přítomni, takže kontakt je zde minimální.

dekor

Radovan Fila, ředitel obchodu a exportu